Podzimní školka v přírodě 17.10.-11.10.2016

21. 10. 2016   5. den ŠVP

Dobré poledne milí rodiče!

Tak nastal čas posledního dopoledne na krásné chatě Milíře. Po královské snídani nastalo velké balení. Věřte nebo ne, ale raději 3x na Sněžku, než balit 23 dětí :D   Ještě, že to jsou pomocníčci a přiloží ruku k dílu.

Za odměnu nás navštívil samotný Krakonoš a rozdal dětem pamětní listy a osobně poděkoval za nalezení hole. My jsme mu za to zazpívali Krakonošskou písničku a pak přišel čas i na osobní focení před chatou Milíře.

Poslední obídek a hurá domů!  Už se na Vás moc těšíme !

20. 10. 2016  4. den ŠVP

Pěkný poslední večer.

Po klidné noci jsme opět při písni vstali do nového dne. Po vídeňských párcích podávaných ke snídani nám sojka předala mapu, kde byla naznačena trasa do Trautenberkova sídla. Začalo opravdové dobrodružství. Všichni se velmi potichu připlížili k Trautenberkovi, který po vypití včera namíchaného nápoje tvrdě spal. Dětem se podařilo krakonošovu hůl získat zpátky. Před obědem jsme stihli hry na hřišti u chaty.

Po svíčkové k obědu a odpočinku jsme vyrazili na krátkou naučnou procházku, kde jsme tvořili landart. v sedmnáct hodin byl zvolen wellness program a ještě před večeří se zjevila opět sojka se vzkazem.

Krakonoš obdaroval statečné děti kouzelným knoflíkem, pro který si museli samostatně v podvečer, za deště a do kopce na kraj lesa dojít.

Šunkafleky k večeři zmizely, než bys řekl Jiřík Švec.
Po večeři písně, pohádka a naposledy na Milířích dost dobrou.

PS. Tento prožitý týden s Vašimi dětmi tady na horách byl pro nás tři skutečně okouzlující. Bez legrace - děti byly opravdu vzorné a práce s nimi nás neskutečně těší, nabíjí a inspiruje pro další roky.

19. 10. 2016 3. den ŠVP

Dobrý třetí večer, rodiče!

Dneska ráno se nám úplně vstávat nechtělo, kapky deště bubnovaly do parapetů. Psa bys ven nevyhnal... Ale báječnou snídani v osm jsme si ujít rozhodně nenechali.

Po snídani jsme dokončovali naše krakonošská trička a povídali si o lese, zvířatech, pravidlech chování v lese. Stihli jsme i odpočinkový režim, kdy si děti hrály na koberci, vybarvovaly omalovánky, foukaly brčkem kuličky do cíle nebo zpívaly s kytarou.

Karbenátek s kaší byl neodolatelný a ovocný kompot - jako dort. Mňam!

Odpoledne nám sojka předala vzkaz a my vyrazili do Pece. Dětské hřiště děti potěšilo a nechtělo se jim z něj zpátky na chatu. Podle pokynů Krakonoše jsme cestou sbírali ingredience na uspávací nápoj pro lupiče Krakonošovy hole.

Překvapení večera byly domácí borůvkové knedlíky, zpívání písniček s doktorem Notičkou a potom už jen zuby, pohádka a dost dobrou.

18.10.2016          2.den ŠVP

Dobrý druhý večer vážení rodiče!

Po krásné a klidné noci jsme vstávali do pošmourného podzimního dne. Po přečtení vzkazu od Krakonoše a vyhodnocení hydrometeorologické situce padlo jednomyslné  rozhodnutí - pokořit vrchol Krkonoš s použitím "moderních technologií" .

Lanová dráha na Sněžku byla pro všechny velkým dobrodružstvím. Po vystoupení na zasněženém vrcholku Sněžky se nedalo ubránit spontánním hrám na sněhu a koulování paní učitelky. Oběd v balíčku, servírovaný v 1603 metrech nad mořem, všem dětem chutnal.

Teplo České poštovny však není věčné a cesta dolů po zasněžené stezce byla opravdovou turistickou libůstkou. Nakonec přes hustou mlhu, ale bez deště, jsme dorazili na chalupu.

Tam nás čekala brokolicová krémová a v osmnáct jako večeře špagety.  Poté koupání na pokojích a velkým překvapením byla návštěva pana ředitele, který se na nás přijel podívat.

17. 10. 2016          1. den ŠVP

Dobrý večer rodiče,

na tento okamžik jsme se dlouho těšili. Podzimní škola v Peci právě začala!

Cesta z Hradce byla pohádka, ale to překvapení nás čekalo před chatou Milíře.

Opravdu jako v pohádce, rozestoupili se mraky a před námi krásná horská chata. Na nic jsme nečekali, a při cestě okolo jsme potkali sojku se vzakzem  od KRAKONOŠE. Přivítal nás na svém území a požádal nás o pomoc při hledání své kouzelné hole.

Po obědě byl průzkum okolí.
Moc nás potěšil sníh v údolí.
Po večeři, každý kdo chtěl ukázal na co měl.

Své nejlepší eso z rukávu sypali zpěváci, žongléři nebo akrobati.