Škola v přírodě Krkonoše

Vážení rodiče,nyní v 14:52 jsme za Choustníkovým Hradištěm, příjezd autobusu na vlakové nádraží na Slezském předměstí (tam kde byl odjezd) bude  mezi

15:30 - 15:45 hod.

Poslední den v Krakonošově - pátek 1. 6. 2018

Ahooooooooj...Vy tam dole,
dnešní ráno nás probudily až sluneční paprsky, kterými nás Krakonoš naposledy obdaroval, k vydatné snídani (obložené rohlíky, šunka, sýr, pomazánka, zeleninová obloha, čaj, mléko, džusy) jsme byli svoláni jak jinak, než ,,Naším auťákem" - ,,zvířecí nory" se dnes moc zvířátkům opouštět nechtěly (únava se začíná projevovat) :)

Po zdárném sbalení našich zavazadel a ranní hygieně jsme se naposledy vydali do lesa k našemu Krakonošovi - kde jsme objevili poslední zprávu od samotného vládce hor. Krakonoš nám poděkoval za celotýdenní pomoc a naše úsilí při plnění jeho úkolů a v dopise stálo:že ,,odměnou pro nás bude horský poklad", když splníme poslední úkol - dojít k vodopádům a v Zeleném potoce si omýt nožky a načerpat v něm sílu na cestu zpět do nížiny...všichni jsme bez pochyb úkol splnili, něktěří se smočili více, než bylo třeba :)))

Cestou zpět jsme netrpělivě hledali Krakonošův poklad a přemýšleli, co to asi může být.....až náhle samotný vládce hor - Krakonoš držel v ruce již zmíněný poklad....dřevěné medaile na památku na naší školku v přírodě...poděkovali jsme, rozloučili se jak jinak, než písní a hymnou, která nás provázela po celý týden a vyrazili na poslední oběd: čočková polévka a brambory s ,,vepřem".

Po obědě jsme si šli na chvíli odpočinout a schovat se před sluníčkem do chladného lesa nad hotelem, kde jsme popřáli Vojtovi k dnešním narozeninám, rozdali si diplomy a pochvaly za úklid ,,zvířecí nory" , zazpívali si naposledy Krakonošovu písničku a hymnu a vyrazili procházkou dolů pod hotel do autobusu....a hurááá do nížiny...někteří se v atutobuse ptali - kam se jede tentokrát?!...co více dodat - DOMŮ...:)

Všichni Krakonošovi pomocníci v pořádku předáni a těšíme se někdy příště zase v KRAKONOŠOVĚ NAZDAR!

Foto z pátku: zde

Čtvrtý den čtvrtek 31. 5. 2018

Zdravíme z Krakonošova revíru…

máme za sebou čtvrtý den školy v přírodě a řeknu Vám, že zážitky, které jsme dnes prožili, byly opravdu silné a nejčastější dnešní dětská reakce: ,,jéééé, to je úžasný“

Poprvé v tomto týdnu byl budíček vyhlášen nám již známým signálem ,,Náš auťák“. Po výborné snídani  - rohlík s rybičkovou pomazánkou a zeleninovou oblohou – nám počasí opět přálo a bylo jako stvořené pro procházku do nedalekého lesa a splnění včerejšího úkolu od samotného vládce hor – Krakonoše, který nás prosil o navrácení ztracených lesních zvířátek do svého revíru.

Po zdolání lesních překážek, splnění dopoledních úkolů a dobré svačině, jsme si ještě pohráli v lese a hurá na oběd: Frankfurtská polévka a zapečené šunkafleky.

Po krátkém poledním odpočinku, jsme se vydali na očekáváný výlet do Baldova světa. Cesta autobusem byla sice delší, ale opravdu se vyplatila…to, co nás čekalo, stálo opravdu za to – viz. foto.

Krakonoš nás obdařil luxusním počasím, které bylo jak stvořené pro koupel, vodní radovánky a zmrzlinu. Po odpoledni plném zábavy jsme si ještě na místě opekli buřty a pozorovali panoramata krásných hor Krkonoš. Všechno krásné jednou končí, proto i my jsme se museli rozloučit s Baldovým světem L…a vydat se na zpáteční cestu autobusem.

Po příchodu na hotel jsme se pustili do velké ultra hygieny od hlavy až k patě…po přečtení posledních pohledů z ,,roviny“ jsme se podívali na Krakonošovu pohádku a odebrali se naposledy do zvířecích nor – předem se omlouváme za chaos v kufrech. J

Zítra nás čeká oblíbený úklid a balení zvířecích komůrek, rozdání pochval, diplomů a pamětních medailí a po bramborové kaši s vepřovým plátkem k obědu už tradáááááááááááá do nížiny.

Společně se shledáme kolem 15:00 hod. na Slezském předměstí – vlakové nádraží.

Všechny sojky již dávno spí – dost dobrou…

Foto: tady

Třetí den středa 30. 5. 2018

Odpočinkový den…

Krakonoš nás zahrnul svou přízní a opět jsme se probudili do slunečného dne. Dnešní bodování pokojíčků bylo o malinko horší – chaos v kufrech se zvětšuje. Po vydatné snídani jsme šli plnit úkol, který nám včera zadal samotný vládce hor Krakonoš…a to postavit v lese hnízdečka pro sojku a její kamarádky…čas v lese do oběda nám utekl jako voda.

K obědu byla polévka s krutóny a žemlovka.

Polední klid rozřízla námi všemi oblíbená písnička ,,Náš auťák“ – viz fota.

Odpoledne k nám přiletěla sojka s velmi důležitou zprávou, že všechna zvířátka z Krkonošského lesa Trautenberk vyhnal a našim zítřejším úkolem bude zvířátka vrátit zpět na své území. Krátkou procházkou kolem hotelu jsme šli poznávat centrum Pece a vyfotili se s Krakonošem v dřevěné podobě. Došli jsme až k Úpské přehradě, kde jsme pozorovali pstruhy, žáby a užovky.

Před večeří jsme navštívili místní dětské hřiště, kde jsme vše důkladně prozkoumali a těšili se na večeři…

K večeři se podávaly hranolky s kuřecím masem a kečupem. Fronta na přidání byla z kuchyně až do jídelny. :)

Sojka nám poděkovala za krásná hnízda a odměnila nás další várkou pohledů z nížiny, následovaly pyžámka, večerní zpěv Krakonošovy písničky a hymny, vyčistit zoubky….společná Krkonošská pohádka, polštářek a dečka a pomazlení před spaním.

A dost dobrou…

Podobenky:  zde

Druhý den úterý 29. 5. 2018

Tou cestou, tím směrem…

Tak to máme za sebou…J

Budíček kvůli pokojíčku ,,vlků“ nastal již v 5 hodin – takže následovala ranní rozcvička a běh kolem hotelu těsně před snídaní.

Hned po snídani v hotelovém stylu jsme se připravili na celodenní výlet – viz mapa.

Během snídaně pan učitel oznámkoval (1-5) pořádek ve ,,zvířecích norách“ a než stačil Krakonoš rozfoukat ranní mlhu, tak na nás čekal v Peci pod Sněžkou turistický vláček, který nás vyvezl na Kolínskou boudu – tam započal START našeho výletu – viz. mapa

Podle Krakonošovy zprávy jsme věděli, že dnes budeme zachraňovat Krakonošovu sojku, která nakonec sama vyvázla z pasti podlého Trautenberka. Krakonoš nás vedl po zelené a červené turistické značce.

Minuli jsme boudy Kolínskou, Pražskou, Lesní, Lyžařskou…přes Liščí horu na Chatu na Rozcestí, na Výrovku – tam děti dojedly své obědové balíčky (chléb s řízkem, tatranku, jablko, sušenky, bonbónky).

Odtud z kopce dolů až k našemu hotelu Nebozízek - CÍL. Úspěšně jsme zachránili Krakonošovu sojku a k večeři byla podávána omáčka s rýží a za odměnu po celodenním snažení (celkem jsme zdolali 20 km) náš čekala tříbarevná zmrzlina.

Během večera náš hotel navštívila sojka, která nám za odměnu přinesla druhou várku pohledů, která nás před spinkáním moc potěšila.

Zkoukli jsme Krkonošskou pohádku a huráááááá do hajan. Hotel ztichl během 10 minut. J

Krásný sny a dost dobrou…

Foto: třeba tady :)

První den pondělí 28. 5. 2018

Vážení z nížiny,

cesta byla fajn, nikdo neblinkal a za Hradcem již nikdo neplakal. Po ubytování se na pokojích jsme byli mile překvapeni, jak krásné místo nás čeká pro letošní školu v přírodě.

V hotelu Nebozízek jsou krásné pokoje s vlastní koupelnou, bydlíme po 6, 5 a 4 kamarádech.

Venku jsme zjistili, že nejsme v Hradci – všude samý kopec, ale o to větší legrace. K obědu jsme měli zeleninový vývar s křupkami a rajskou omáčku s knedlíkem. Po krátkém odpočinku na svých pokojíčkách jsme plnili první úkol – pojmenovat svůj pokoj a nakreslit obrázek lesních zvířat.

Po svačině jsme dostali důležitou zprávu, kterou nám přinesla sojka od samotného vládce Krkonoš – Krakonoše. V dopise stálo, že se máme vydat směrem k vodopádu, kde si v Zeleném potoce máme všichni omýt obličej – to nám dodá sílu a odvahu pro další dny.

Po borůvkových knedlíkách k večeři jsme se převlékli do pyžámek a vyčistili zoubky….následovala Krkonošská pohádka a přilétly první pohledy z nížiny….