ŠKOLA V PŘÍRODĚ...KRKONOŠE PEC POD SNĚŽKOU...

Poslední den v Krakonošově...pátek 14. 6. 2019

Ahooooooj...Vy tam dole,
dnešní ráno nás probudily sluneční paprsky, kterými nás Krakonoš naposledy obdaroval. K vydatné snídani (obložené rohlíky, šunka, sýr, medová pomazánka, zeleninová obloha, čaj, mléko, džus, voda) jsme byly svoláni jak jinak, než ,,auťákem" - ,,zvířecí nory" se dnes moc lesním zvířátkům opouštět nechtěly - únava se začíná projevovat.
Po ranní hygieně, společném hraní s kamarády s hračkami.... jsme zdárně sbalily naše zavazadla a vydaly se do lesa k našemu Krakonošovi, kde jsme objevily poslední zprávu od samotného vládce hor. Krakonoš nám poděkoval za celotýdenní pomoc a naše úsilí při plnění jeho úkolů.

Odměnou pro nás byly diplomy, pochvaly za nejlépe uklizené ,,zvířecí nory" a Krakonoš držel v ruce již zmíněný poklad z dopisu...dřevěné odznáčky jeho věrné ptačí kamarádky SOJKY....Poděkovaly jsme, rozloučily se jak jinak než písní a hymnou, která nás provázela po celý týden a vyrazily na poslední oběd: hovězí výrar s nudlemi a špagety.

Po obědě jsme si šly na chvíly odpočinout a schovat se před sluníčkem na dětské hřiště, kde jsme si poté rozdaly poslední dobroty z domova a pohrály si naposledy na zdravém horském vzduchu s výhledem na panoramata krásných hor.....a huráááá DOMŮ...

Všichni Krakonoši pomocníci v pořádku předáni a těšíme se někdy příště zase v KRAKONOŠOVĚ NAZDAR! :)

Foto z pátku: zde

Čtvrtý den čtvrtek 13. 6. 2019

Zdravíme z Krakonošova revíru…

máme za sebou čtvrtý den školy v přírodě a poprvé v tomto týdnu jsme se probudily do mlhy namíchané samotným Krakonošem. Po výborné snídani jsme se i přes slabý deštík vydaly do ,,Krakonošova“.

Železný Krakonoš držel ve svých prstech další vzkaz. V něm stálo, že ,,ježeček jménem Bodlinka" nás odpoledne za odměnu zve do herní krajiny ,,Pecka“.

Dopoledne uteklo jako voda a k obědu nás čekala: čočková polévka a kuřecí plátek s hranolkami a kečupem. Polední klid ukončil známý signál: ,,Náš auťák“.

Jak stálo v dopise, vyrazily jsme k lanovce, která nás dovezla na Růžovou horu, kde jsme popřály Toníkům k svátku a občerstvily se dobrůtkami z domova.

Po krátkém sestupu směrem k Portáškám jsme prosily Krakonoše zpěvem naší písně a hymny, aby přestal míchat mlhu, což se povedlo.

Dřevěná zvířátka v nadživotní velikosti jsme si užily již za slunečného počasí a cesta z kopce dolů vedla pod lanovkou Portášky – viz. mapa.

Autobus z Velké Úpy jsme stihly a na hotelu na nás již čekala večeře: zeleninové rizoto sypané sýrem a jako odměna za zvládnutí celého dne byla tříbarevná zmrzlina.

Po večeři jsme se pustily do velké ultra hygieny od hlavy až k patě. Překvapením večera byla návštěva pana učitele Michala se kterým jsme si zazpívali naše písně. Přečetly poslední pohledy  z ,,roviny“, podívaly se na Krakonošovu pohádku a odebraly se naposledy do zvířecích nor.

Zítra nás čeká oblíbený úklid a balení zvířecích komůrek, rozdání pochval, diplomů a pamětních medailí a po hovězím vývaru s nudlemi a špagetách už tradáááááááááááá do nížiny.

Společně se shledáme kolem 15:00 – 15:30 hod. na Slezském předměstí – vlakové nádraží.

Všechny sojky již dávno spí – dost dobrou…

Dle krokoměru dospěláka jsme našlapaly 24 809 kroků, což je asi 17,49 km.

Foto: tady

Třetí den středa 12. 6. 2019

Odpočinkový den s lesními zvířátky...

Krakonoš nás zahrnul svou přízní a opět jsme se probudily do slunečného dne. Dnešní bodování pokojíčků dopadlo lépe, než jsme si myslely ,,chaos je schovaný v kufrech" :)...Po vydatné snídani následovalo odpočinkové a relaxační dopoledne na dětském hřišti pod hotelem. Ovocná svačinka v podobě osvěžujícího melounu děti nastartovala k dalšímu sportování, které vydrželo až do oběda.

K obědu byla bramboračka a výborná omáčka na houbách s rýží. Polední klid rozřízla námi všemi oblíbená písnička ,,Náš auťák".

Po jogurtové svačince s borůvkami jsme se vydaly po stopách veverušky Věrušky. Poznávaly jsme lesní zvířátka a plnily její úkoly, které jsme po cestě postupně objevovaly. Před zpáteční cestou jsme se posilnily dobrotami z domova a už jsme se těšily na super tečku dnešního dne: Obří meruňkový knedlík (někteří zvládly i 2).

Po večeři nám veveruška Věruška zanechala jako poděkování svoji podobiznu ve formě puzzle, sojka nás odměnila další várkou pohledů v nížiny, následovala večerní hygiena, pyžámka....společná Krkonošská pohádka, pomazlení před spaním a o půl 9 již polovina hotelu chrupala do peřin.

Přejeme dobrou noc.....

Dle krokoměru dospěláka jsme našlapaly 16.521 kroků, což je asi 11,65 km.

Podobenky: zde

Druhý den úterý 11. 6. 2019

Zdravíme z Krakonošova revíru...
Budíček kvůli pokojíčku ,,sojek" nastal již v 5 hodin - takže následovala ranní rozcvička a běh kolem hotelu. Během snídaně proběhlo první bodování    našich ,,zvířecích nor" a ihned po snídani v hotelovém stylu jsme se připravily na dopolední procházku do lesa nad naším hotelem, kde na nás čekal    další dopis od samotného vládce hor Krakonoše.
Krakonoš nám poslal dnes na pomoc svého kamaráda z lesního světa hmyzu - čmeláka ,,Baldu". Ve svém dopise nás prosil, zda bychom pro    čmeláčka nepostavily domeček. Po zdolání lesních překážek, splnění dopoledních úkolů a dobré svačince (meruňka), jsme si ještě pohrály v lese a hurá na oběd: Kuřecí vývar s kuličkami a zapečené šunkafleky se zeleninovou oblohou.

Kratší polední klid ukončil nám již známý signál ,,Náš auťák"!! Poté jsme se vydaly na autobus, který nás z Pece dovezl do Mladých Buků. V Baldově světě nás provázel čmelák Balda. Krakonoš naši ranní prosbu o pěkné počasí vyslyšel a obdařil nás luxusním počasím, které bylo jako stvořené pro koupel, vodní radovánky a sladké překvapení od kamaráda Bruníka, který dnes slavil svátek.

Můžeme Vám říci, že zážitky, které jsem dnes prožily, byly opravdu silné a s dětmi jsme si dnešní den velmi užívaly. V areálu Baldova světa se bude tuto sobotu otevírat nový vodní svět, který jsme měly tu čest vyzkoušet úplně jako první a tudíž hrátky v bazénu na samotném vrcholu Mladých Buků s výhledem na panoramata hor byly k nezaplacení.

Po odpoledni plném zábavy jsme si ještě na místě opekly buřty a pozorovaly panoramata krásných hor Krkonoš. Všechno krásné jednou končí, proto i my jsme se musely rozloučit s Baldovým světem a vydat se na zpáteční cestu autobusem. Při čekání na autobus nás ještě navštívil čmelák Balda a zanechal nám svoji podobiznu ve formě puzzle, které musely děti stejně jako včera nejdříve najít a poté čmeláka složit a poděkovat mu za skvělý den.

Po příchodu na hotel následovala večerní hygiena, Krkonošká pohádka a během večera náš hotel navštívila sojka, která za odměnu dětem přinesla druhou várku pohledů, která je před spinkáním moc potěšila. A huráááááá do hajan, hotel ztichl během chvilky :)

Krásný sny a dost dobrou....dle krokoměru dospěláka jsme našlapaly 17.068 kroků, což je asi 12,08 km.

Foto: zde

První den pondělí 10. 6. 2019

Vážení z nížiny,

cesta byla fajn, nikdo neblinkal, ani neplakal. Po ubytování na hotelu, se něktěří z nás těšily na krásné pokojíčky, které si pamatovaly z minulého roku a ostatní byly mile překvapeni, jak krásné místo nás čeká pro letošní školu v přírodě.

V hotelu Nebozízek jsou pokoje s vlastní koupelnou, bydlíme po 6, 5, 4 a 3 kamarádech.

Venku jsme zjistily, že nejsme v Hradci – všude samý kopec, ale o to větší legrace.

K obědu byl zeleninový vývar s nudlemi a rajská omáčka s kolínky. Po krátkém odpočinku na svých pokojíčkách jsme plnily první úkol – pojmenovat svůj pokoj a nakreslit obrázek lesních zvířat.

Po svačině jsme se vydaly za vládcem Krkonoš – Krakonošem. Ten nám zanechal u své sochy dopis a v něm stálo, že se máme vydat směrem k vodopádu, kde v Zeleném potoce sedí na prameni zlobivá žába Libuna. Krakonoš nás prosil o pomoc, abychom neposlušnou žábu našly a z pramene vyhnaly. Libunu jsme zahnaly písničkou. Na oplátku nám Krakonoš zanechal její žabí portét v podobě puzzle, které jsme musely najít a složit. Před večeří jsme si ještě užívaly hrátky v lese a slunnou louku nad hotelem.

Po bramborové kaši s kuřecím plátkem k večeři jsme se osprchovaly, převlékly do pyžámek, vyčistily zoubky….následovala Krkonošská pohádka a Sojka nám přinesla první pohledy z nížiny….